Kirjalahjoitus Warkaus-seuralle

WP_002543.jpg

Sosiaalineuvos Aaro Monthan (kesk.) lahjoitti Warkaus-seura ry:n syyskokouksessa 6.11.2014 Tuomo K. Silasteen kirjoittamia ja nimikirjoituksilla varustettuja kirjoja kahdeksan kappaletta Warkaus-seura ry:lle. Tuomo K. Silaste (1939-2013) oli syntynyt Varkaudessa ja täällä myös koulunsa käynyt, mutta vasta eläkepäivinään kirjailijaksi ryhtynyt valtion virkamies. Silasteen ensimmäinen romaani, Matka, kuvaa kirjoittajan nuoruudenaikaista Varkautta. Toinen Varkauteen liittyvä teos on Warkaus 1918. Myös useita Varkaus-aiheisia runoja löytyy hänen runokirjoistaan. Tuomo K. Silaste oli Aaro Monthanin pitkäaikainen hyvä ystävä.  (Teksti Sirpa Ollikainen)

Kirjalahjoitusta vastaanottamassa Warkaus-seuran puheenjohtaja Raimo Sikanen ja varapuheenjohtaja Sirpa Ollikainen. (Kuva Ari Kankkunen)