Konserttihistoriaa 1990-2000

451_Jorma Hynninen 2006.jpg.jpgSeuramme järjesti vuosina 1990 - 1994 Warkaus-Salissa ja Varkauden ev.lut kirkossa yhteensä 25 kansainväliseen huipputasoon yltävää musiikin "Tähtikonserttia" Varkauden kaupungin osittaisella tuella. Tänä aikana yhteistyökumppanina, ideoijana ja kehittäjänä toimi taiteilijaprofessori Jorma Hynninen. Hän teki työnsä konserttiemme hyväksi ilman palkkiota.

Konserttitoiminta lyhyesti

1990: Jorma Hynninen, baritoni ja Ilmo Ranta, piano. Leningradin Filharmonikot, soittajia 110.  Osceola Davis, sopraano ja Ilkka Paananen, piano.

1991: Juha Kotilainen, baritoni Ilmo Ranta, piano. Jorma Hynninen, baritoni ja Ilmo Ranta, piano.  Dilbèr, sopraano ja Ilkka Paananen, piano. Jaakko Ryhänen, basso ja Pentti Kotiranta, piano.

1992: Ralf Gothoni, piano, Mark Gothoni, viulu ja Maris Gothoni, piano.  Osceola Davis, sopraano ja Jorma Hynninen, baritoni.  Herman Prey, baritoni ja Helmut Deutsch, piano.  Grigori Sokolov, piano.  Pia Freund, sopraano ja Christian Freund, piano. Chieko Okabe-Silvasti, sopraano, Jorma Silvasti, tenori ja Ilkka Paananen, piano.

Hynnisten joulukonsertti:  Jorma Hynninen, baritoni,  Ursula Vihavainen, sopraano ja urut, Marko Hynninen, tenori ja piano, sekä Laura Hynninen, harppu.

1993:  Raimo Sirkiä, tenori ja Riitta-Liisa Kyykkä, piano.  Taru Valjakka, sopraano ja Pentti Hildèn, kitara.  Sami Luttinen, bassobaritoni ja Ilmo Ranta, piano. Jorma Hynninen, baritoni ja Heikki Sarmanto, piano. Suomen Kansallisoopperan Solistikunta ja Orkesteri, johto Ari Angervo.  Cantores Minores, solistina Jorma Silvasti, tenori, johto professori Christian Hausschild.

Joulukonsertti:  Chieko Okabe-Silvasti, sopraano ja Jorma Silvasti, tenori ja Tapio Rekola, urut.

1994:  Monica Groop, mezzosopraano ja Lowe Derwinger, piano.  Juha Kotilainen, baritoni ja Ilkka Paananen, piano (Konsertti peruuntui Kotilaisen sairastumisen vuoksi).

Mustakallio-kilpailun tähtien konsertti:  Jaana Mäntynen, sopraano ja Satu Salminen, piano sekä Laura Nykänen, altto ja Seppo Salovius, piano.

Kamariorkesterikonsertti: Wegelius Kamariorkesteri, John Storgårds, viulu/kapellimestari.

Valitettavasti konserttien järjestäminen tyrehtyi taloudellisen laman vuoksi tähän kokonaan.  Vuosina 1995-2000 seuramme järjesti ilman ulkopuolista tukea vielä seuraavat konsertit:

1995: Kuudennen kerroksen barokkiyhtye (Kotiseutukeskuksessa 4.11.1995).

1996: Mustalaislauluja ja oopperaa; Savonlinna-kuoro, Olli Tuunanen, johtaja ja Pentti Järvisalo, piano.

1997: Jouluoratorio: Tallinan Barokkiorkesteri ja Savonlinna-kuoro, johtaja Olli Tuunanen.

1998: Kevätkonsertti äitienpäivänä: Savonlinna-kuoro, johtaja Olli Tuunanen.

2000: Yhteiskonsertti tangokuningatar 2000 Mira Kunnasluoto ja tangokuningas 1989 Risto Nevala.

Toini ja Jarmo Ikonen